تبدیل هواپیمای معمولی به پهپاد با یاری یک کیت رباتیک!

به گزارش پرسینا بلاگ، دانشمندان نیروی هوایی آمریکا، یک کیت رباتیک ابداع نموده اند که می تواند با یاری یک برنامه جدید، هواپیماهای معمولی را به هواپیماهای خودران تبدیل کند.

تبدیل هواپیمای معمولی به پهپاد با یاری یک کیت رباتیک!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیفنس وان، شاید به زودی یک برنامه جدید بتواند یک هواپیمای دارای سرنشین را به یک پهپاد تبدیل کند.

دانشمندان نیروی هوایی آمریکا، به تازگی یک کیت رباتیک را مورد آزمایش قرار داده اند که می تواند با یاری برنامه ای موسوم به روبوپایلت (ROBOpilot)، هر هواپیمایی را به یک هواپیمای خودران تبدیل کند. این برنامه در طرح آزمایشی توانست یک پرواز دو ساعته را به طور کامل انجام دهد و یک هواپیمای دارای سرنشین را به یک پهپاد تبدیل کند.

دلیل اهمیت این برنامه، هزینه بالای هواپیماها و پهپادها است. ارتش آمریکا طی سال های اخیر، بسیاری از پهپادهای خود را که در شکل ها و اندازه های متفاوت بوده اند، از دست داده است. شاید بعضی از پهپادها در مقایسه با هواپیماهای دارای سرنشین، ارزان تر باشند اما نمونه های بزرگتر، قیمت بالایی دارند و از بین رفتن آنها یک ضرر بزرگ اقتصادی به شمار می رود.

دکتر آلوک داس (Alok Das)، دانشمند آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریکا (AFRL) گفت: تصور کنید که بتوان بک هواپیمای معمولی را به سرعت و به شکل کارآمد، به یک پهپاد تبدیل کرد تا در ماموریت ها به صورت اتوماتیک به حرکت درآید و پس از انجام دادن ماموریت، به شکل اصلی خود یعنی هواپیمای معمولی دارای سرنشین بازگرد. با یاری روبوپایلت، می توان همه این کارها را بدون احتیاج به اصلاحات دائمی روی هواپیما انجام داد.

سیستم روبوپایلت با یاری یک کیت رباتیک، مانند یک خلبان واقعی، با برج مراقبت ارتباط برقرا می نماید، از دکمه ها استفاده می نماید و تنظیمات مورد احتیاج برای پرواز را به کار می گیرد. آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریکا در بیانیه ای گفت: این سیستم هنگام پرواز، از حسگرها، GPS و واحد اندازه گیری اینرسی (IMU) استفاده می نماید. یک رایانه، جزئیات به دست آمده در پرواز را تحلیل می نماید تا در خصوص بهترین شیوه کنترل پرواز تصمیم بگیرد. می توان کیت رباتیک را پس از خاتمه یافتن پرواز، از هواپیما خارج کرد تا هواپیما دوباره به شکل اصلی خود بازگردد و برای استفاده خلبان انسان آماده باشد.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1130

به "تبدیل هواپیمای معمولی به پهپاد با یاری یک کیت رباتیک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل هواپیمای معمولی به پهپاد با یاری یک کیت رباتیک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید