تبدیل زمین های بایر به کشاورزی با مهندسی ژنتیک گیاهان

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، پژوهشگران این دانشگاه می گویند تسهیل جذب آهن از خاک های قلیایی باعث می گردد تا نزدیک به یک سوم زمین های کشاورزی در دنیا که برای کشت محصولاتی مانند ذرات و سویا مناسب نیستند، آماده کاشت شوند.

تبدیل زمین های بایر به کشاورزی با مهندسی ژنتیک گیاهان

باید توجه داشت که رشد مناسب محصولات کشاورزی تنها نیازمند دسترسی به آب، نور خورشید و هوای مناسب نیست و برای این کار استفاده از خاک غنی و زمین حاصلخیز نیز لازم است تا گیاه املاح و مواد مناسب را دریافت کند. اما مشکل اصلی این است که گاهی مواد تغذیه ای موجود در خاک به شکلی مناسب و قابل بهره برداری برای گیاهان در دسترس نیستند.

به عنوان مثال، آهن موجود در خاک قلیایی به طور عادی توسط ریشه گیاه قابل جذب نیست. اما دستکاری ژنتیکی گیاهان مشکل مذکور را حل می نماید. کلید حل این مشکل استفاده از مجموعه باکتری هایی است که معمولاً در اطراف ریشه گیاه زندگی نموده و ماده ای موسوم به کومارین را فراوری می نمایند.

پژوهشگران امیدوارند در آینده با بهبود این روش بتوان از آن برای قابل کشت کردن میزان بیشتری از زمین های غیرحاصلخیز استفاده کرد. به خصوص که مشکلاتی مانند آلودگی هوا و گرمایش زمین در حال کاهش دادن زمین های قابل کشت است.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 812

به "تبدیل زمین های بایر به کشاورزی با مهندسی ژنتیک گیاهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل زمین های بایر به کشاورزی با مهندسی ژنتیک گیاهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید