تا 20 سال آینده مسئله ای در پرداخت حقوق ها نداریم

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه مجموع بدهی دولت به بیش از 1,400 میلیارد تومان می رسد که مربوط به پنج، شش سال اخیر است اظهار کرد: این مبالغ جزو تعهدات قطعی دولت است اما هنوز پرداخت نشده است.

تا 20 سال آینده مسئله ای در پرداخت حقوق ها نداریم

محمدرضا واعظ مهدوی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به افزایش شمار بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اظهار کرد: در برنامه عملی که به وزیر رفاه دادیم تعهد نموده بودیم 100 هزار بیمه شده جدید را تا انتها سال 97 تحت پوشش ببریم که خوشبختانه از این عدد عبور کردیم و از ابتدای سال تا کنون 150 هزار نفر را بیمه کردیم.

وی اضافه نمود: در صندوق بازنشستگی یک سوم حق بیمه را بیمه شده می پردازد و دوبرابر آن را دولت می دهد اما دولت معوقاتی در این زمینه دارد. باتوجه به افزایش شمار بیمه شدگان، در امسال 400 میلیارد تومان حق بیمه وصل کردیم و مبلغ دوبرابری تعهد دولت به 800 میلیارد تومان می رسد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه مجموع بدهی دولت به بیش از 1,400 میلیارد تومان می رسد که مربوط به پنج، شش سال اخیر است اظهار کرد: این مبالغ جزو تعهدات قطعی دولت است اما هنوز پرداخت نشده است.

واعظ مهدوی ادامه داد: طبیعتاً میزان پرداختی سرانه کمتر از مقدار مصوب است و پیش بینی ما این است که بدهی دولت افزایش می یابد. طبق تفاهمات همه این مبالغ جزو بدهی قطعی دولت تلقی و در فرصت مناسبی پرداخت می گردد ولی مشکلاتی در نقدینگی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مطالعات ما در حوزه اکچوئری نشان می دهد تا سال 1417 مسئله ای در پرداخت مستمری ها نخواهیم داشت گفت: این امر مشروط به آن است که تعهد جدیدی بر ما تحمیل نگردد.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 217

به "تا 20 سال آینده مسئله ای در پرداخت حقوق ها نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا 20 سال آینده مسئله ای در پرداخت حقوق ها نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید