تا کی آقای تابش؟ تاکی باشگاه سپاهان؟

به گزارش پرسینا بلاگ، باشگاه سپاهان نه فقط بازی را بلکه اخلاق را در یکی از مهم ترین دیدارهای تاریخ جام حذفی باخت تا نگاه ها بیش از پیش متوجه مدیریت باشگاهی گردد که خود در به حاشیه بردن این بازی نقشی اساسی ایفا کرد.

تا کی آقای تابش؟ تاکی باشگاه سپاهان؟

حمیدرضا عرب،باشگاه سپاهان از راس گرفته تا ذیل بازنده بزرگ بازی ماقبل فینال جام حذفی لقب گرفت. نه فقط به خاطر آن شکستی که در خانه مرتکب شد و به لحاظ فنی یکی از اسفبارترین روزهای تاریخ این باشگاه رقم خورد و همه آمار ها حکم به رجحان مطلق سرخ ها می داد. سپاهانی ها اخلاق را باختند و نتوانستند در مقابل اتفاقات بازی که غالبا به ضرر آن ها تمام شد، تاب بیاورند و با رفتارهای نادرست تصویر سیاهی از این باشگاه به یادگار گذاشتند. بعد از شکست سپاهان مسعود تابش، مدیرعامل این باشگاه در مصاحبه های خود اظهاراتی داشت که در حد مدیرعامل یک باشگاه حرفه ای نبود؛ صحبت هایی که نشان می داد او نیز زیر بار این باخت بزرگ تاب نیاورده و دچار پریشانی شده است و حتی قادر نیست در مقابل سوال های خبرنگاران سیاست درستی را در پیش بگیرد.

وقتی از مدیرعامل سپاهان درباره اینکه چرا برای ورود چند خودروی خبرنگاران و عکاسان به داخل استادیوم سوال شد او بی آنکه عمق فاجعه ای که به دستور مستقیمش رقم خورده پی ببرد در اظهارنظری نسنجیده گفت: قرار نبود خبرنگاران و عکاسان خودروی شخصی به استادیوم ببرند! تابش بر اساس کدام استدلال منطقی چنین جمله ای را به زبان آورد تا آتش دریافت خودوری یکی از عکاسان تهرانی را توجیه کند؟ آیا او در جایگاهی قرار گرفته است که برای جزیی ترین مسائل خبرنگاران و عکاسان نیز تصمیم بگیرد؟ تابش چه زمان دراین راستا اطلاع رسانی نموده بود؟ در کدام رسانه؟ و آیا اساسا در جایگاهی هست که چنین درخواستی را مطرح و اجراء کند؟

باشگاهی که نمی تواند-یا نمی خواهد- امنیت چند خودرو را تامین کند چگونه خود از اتفاقات به مراتب محدود تری که چند هفته قبل در تهران رخ داد، انتقاد می نماید؟ مسعود تابش به جای آنکه پاسخ های قانع نماینده ای در مواجهه با حجم عظیمی از انتقادها داشته باشد، با جواب های بی ربط کوشش کرد صورت مسئله را پاک کند تا کارنامه ضعیف خود وباشگاهش در میزبانی از دیداری که می توانست با مدیریت درست او به نیکی در تاریخ فوتبال ایران ثبت شود، دیده نشود.

تاریخ اما فراموش نمی نماید که باشگاه سپاهان با بی تدبیری های محض خود در کنترل وهدایت اصولی و صحیح یک بازی چگونه باعث آسیب رسیدن به چشمان یک نوجوان شد تا دوباره خاطره تلخ سرباز احمدی که در همین اصفهان چشمان خودش را از دست داد، در یادها زنده شود! آقای تابش، اعضای هیات مدیره باشگاه سپاهان و مسئولان فوتبال استان اصفهان؛ تا کی باید شاهد کور شدن چشم حاضران در استادیوم های اصفهان باشیم؟ آیا تکرار چنین رفتارهایی سابقه چند هزارساله نصف جهان را که در جهان مورد توجه است، خدشه دار نخواهد کرد؟ چرا با بی تدبیری تصویر نا مناسبی از پایتخت فرهنگی جهان اسلام می سازید؟

باشگاه سپاهان حتی در مدیریت مربیان و بازیکنان خود نیز ناتوان جلوه کرد تا رفتارهای آن ها منجر به کشیدن ناهنجاری ها به روی سکو ها شود. بدون شک اگر تابش و تیم مدیریتی باشگاه سپاهان قبل از مسابقه سرمربی و بازیکنان والبته تماشاگران خود را توجیه می کردند بازی این گونه به حاشیه کشیده نمی شد اما انگار هیچ جلسه توجیهی میان مدیران پرادعای این باشگاه با مربیان و بازیکنان این تیم انجام نشد تا بازیکن ومربی هر رفتار نادرستی که به مخیله اش می رسد را در میدان بازی به نمایش بگذارند. باشگاه سپاهان اگر کمترین نفوذی روی رفتار بازیکنانش داشت هرگز اجازه نمی داد مدافع بی ادبش بعد از بازی چند هفته پیش در تهران مقابل پرسپولیس آن جملات تحریک آمیز را به زبان بیاورد و درجریان بازی نیز آن الفاظ زشت را نثار شجاع خلیل زاده کند.آیا سپاهان جای چنین بازیکنانی است؟ آیا کی روش استنلی کمترین شایستگی اخلاقی برای بازی در سپاهان دارد؟ چرا مدیران این باشگاه بازیکنان خود را رها نموده اند؟

امیرقلعه نویی نیز در همه ایامی که در سپاهان سرمربی گری کرد در کنترل مدیران این باشگاه نبود. قلعه نویی بارها با مصاحبه علیه جریان های گوناگون کانون تیمش را به حاشیه برد. او در آخرین گام نیز شکست تیمش را به برنامه ریزی های پشت پرده ای ارتباط داد و از مهندسی جام حذفی صحبت کرد در حالی که تصمیم های داوربه خصوص در دقایق پایانی که آن پنالتی را به سود سپاهان گرفت، چیز دیگری را نشان می داد.

این اظهارات تحریک آمیز نیز هرگز از سوی مدیران سپاهان و شخص تابش به نقد کشیده نشد تا معین شود که همسویی پنهانی میان جملات آقای سرمربی و تفکرات مدیرعامل باشگاه سپاهان وجود دارد و انگار رد خفا حمایت صد در صدی از این اظهارات تنش آفرین وجود دارد.

آیا وقت آن نرسیده که تصمیم گیران کلان ورزش و فوتبال باشگاه فولاد مبارکه تفکری اساسی به حال مدیریت این باشگاه نمایند و این باشگاه را به دست افرادی بسپارند که خود به جای تنش سازی با برنامه ریز صحیح عاملی در جهت مدیریت و برگزاری هرچه بهتر چنین بازی های بزرگی باشند؟!

1

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 595

به "تا کی آقای تابش؟ تاکی باشگاه سپاهان؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا کی آقای تابش؟ تاکی باشگاه سپاهان؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید