بیکاری 300 نفتکش در پی تحریم های آمریکا

به گزارش پرسینا بلاگ، حدود 300 نفتکش به دلیل نگرانی بازار جهانی نفت از نقض تحریم های آمریکا با محدودیت دسترسی روبرو شده اند و این امر نرخ حمل محموله ها را به رکورد بالایی رسانده است.

بیکاری 300 نفتکش در پی تحریم های آمریکا

به گزارش ایسنا، یک معامله گر نفت خام در آسیا به رویترز گفت: نرخ حمل محموله های نفتی سر به فلک کشیده و افراد نسبت به هزینه حمل بسیار مضطراب شده اند.

شرکت یونی پک که بازوی بازرگانی شرکت سینوپک چین است، شرکت بازرگانی سوییسی ترافیگورا، شرکت نفتی اکوئینور و اکسون موبیل استفاده از 250 نفتکش را که در سال گذشته نفت ونزوئلا را حمل کردند، کنار گذاشتند.

شرکت های نفتی همچنینی از استفاده از 43 نفتکش متعلق به شرکت کاسکوی چین که ماه گذشته هدف تحریم های آمریکا نهاده شد، اجتناب می نمایند.

به گفته معامله گران و کارگزاران، شرکت کاسکو مالک سه درصد از ابرنفتکش های دنیا است و فقدان کشتی های این شرکت، عامل اصلی رشد سرسام آور نرخ حمل محموله توسط ابرنفتکش ها در دو هفته گذشته بوده است.

به گفته آنوپ سینگ، مدیر منطقه ای تحقیقات نفتکش در شرکت کارگزاری کشتی برامار، اختلال مربوط به حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی و تحریم شماری از نفتکش هایی که سال گذشته وارد بنادر ونزوئلا شدند، کمبود در بازار نفتکش را تشدید نموده است. همچنین 23 ابرنفتکش برای نصب تجهیزات پاکسازی آلاینده ها برای عمل به مقررات سوخت دریایی بین المللی جدید که از ژانویه سال 2020 به اجرا گذاشته می گردد، از خدمات دهی خارج شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، نرخ حمل محموله توسط ابرنفتکش ها در جهت ها به مقصد آسیا، از زمان تشدید تحریم های آمریکا در ماه های اخیر جهش پیدا نموده است. نرخ ابرنفتکش ها از منطقه گلف کاست آمریکا به آسیا که طولانی ترین جهت حمل نفت در دنیا است، هفته گذشته به رکورد 14 میلیون دلار صعود کرد و هزینه را برای خریداران نفت در آسیا افزایش داد.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1880

به "بیکاری 300 نفتکش در پی تحریم های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیکاری 300 نفتکش در پی تحریم های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید