بهبود بیماری قلبی ناشی از دیابت با انتقال ژن

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران - خبرنگاران - محققان دانشگاه سن دیه گو دریافتند که با استفاده از تکنیک انتقال ژن می توان با اختلال عملکرد قلب ناشی از دیابت مقابله کرد.

بهبود بیماری قلبی ناشی از دیابت با انتقال ژن

به گزارش گروه اخبار علمی خبرنگاران از پایگاه خبری مدیکال نیوز، محققان با آزمایش روی موش ها نشان دادند که با انجام یک تزریق می توان میزان ترشح هورمون موسوم به UCn2 و در نتیجه میزان فعالیت بطن چپ قلب را افزایش داد. این اقدام موجب بهبود سوخت و ساز گلوکز در بدن و کاهش قند خون می گردد.

تکنیک انتقال ژن دربرگیرنده تغییر نحوه عملکرد ژن های بدن با استفاده از مواد ژنتیکی است. ماده ای که در این تحقیقات مورد استفاده نهاده شد، یک ویروس غیرعفونی موسوم به adeno-associated virus type 8 است که حامل ژن مربوط به UCn2 بوده و موجب کاهش قند خون و افزایش فعالیت قلب به طور همزمان می گردد.

بخش عمده این ویروس وارد کبد شده و موجب فراوری UCn2 می گردد. سپس این هورمون در جریان خون آزاد شده و با گیرنده های خاصی تعامل می نماید و موجب بهبود عملکرد قلب و مصرف مقادیر زیادی گلوکز در بافت ها می گردد.

به گفته محققان این تکنیک جدید، راه را به منظور توسعه روش های درمانی جدید برای اختلال عملکرد بطن چپ قلب ناشی از دیابت هموار می نماید.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Human Gene Therapy منتشر شده است.

علمی**9259 ** 1200

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 304

به "بهبود بیماری قلبی ناشی از دیابت با انتقال ژن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود بیماری قلبی ناشی از دیابت با انتقال ژن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید