بسیاری از مردم دنیا دیگر به دموکراسی باور ندارند

به گزارش پرسینا بلاگ، پژوهش مرکز تحقیقات پیو نشان می دهد که خشم از نخبگان سیاسی، نارضایتی از وضع مالی و تغییرات اجتماعی باعث شده است میزان ناخرسندی شهروندان از ساز و کار دموکراسی افزایش یابد.

بسیاری از مردم دنیا دیگر به دموکراسی باور ندارند

نتیجه یک تحقیق بین المللی جدید نشان می دهد که بسیاری از شهروندان در کشورهای مختلف دنیا از ساز و کار نظام دموکراسی در کشورشان ناراضی هستند.

پژوهش مرکز تحقیقات پیو (Pew Research Center) نشان می دهد که خشم از نخبگان سیاسی، نارضایتی از وضع اقتصادی و تغییرات اجتماعی باعث شده است میزان ناخرسندی شهروندان از ساز و کار دموکراسی افزایش یابد.

این اندیشکده آمریکایی سال گذشته نظرات شهروندان 27 کشور را در خصوص ساز و کار نظام سیاسی کشورشان جویا شد. بنا به نتیجه این تحقیق بیش از نیمی از شهروندان این کشورها از نتیجه اعمال کنشگران در نظام دموکراسی ناراضی هستند. بسیاری از شهروندان نخبگان سیاسی کشورشان را افرادی فاسد و بی توجه به مسائل عموم مردم می دانند.

طبق نتیجه این پژوهش 54 درصد شهروندان سیاستمداران را افرادی بلحاظ اقتصادی فاسد می دانند. این رقم در یونان به 89 درصد و در آمریکا به 69 درصد می رسد.

از سوی دیگر 51 درصد پاسخ دهندگان به پرسشهای محققان اندیشکده پیو اعلام نموده اند که از عملکرد نظام دموکراسی در کشورشان ناراضی هستند.

بسیاری از تحلیلگران در سال های اخیر از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، رای به برگزیت در همه پرسی بریتانیا، جنبش جلیقه زردها در فرانسه و اقبال به احزاب افراطی در کشورهای اروپایی به عنوان نشانه هایی از ناخرسندی عمومی از عملکرد نظام دموکراسی یاد نموده بودند.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 453

به "بسیاری از مردم دنیا دیگر به دموکراسی باور ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از مردم دنیا دیگر به دموکراسی باور ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید