برای آزمایش اس 400 از آمریکا اجازه نمی گیریم

به گزارش پرسینا بلاگ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید نمود: ترکیه آزمایشات موشکی سامانه s-400 را که از روسیه خریداری نموده، انجام داده است و موضع واشنگتن در این رابطه برای ما اهمیتی ندارد.

برای آزمایش اس 400 از آمریکا اجازه نمی گیریم

به گزارش خبرنگاران به نقل از شفقنا؛ اردوغان امروز (آدینه) به خبرنگاران گفت: خبرهای مربوط به آزمایش سامانه درست است، دیدگاه ایالات متحده آمریکا در این زمینه برای ما اهمیتی ندارد و ما از آنها اجازه نخواهیم گرفت.

اردوغان با تاکید بر اینکه آزمایش های سامانه s400 و انواع دیگر اسلحه در ترکیه ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: یونان دارای سامانه S-300 ساخت روسیه است، در حال حاضر نیز از آن استفاده می نماید، آیا دولت آمریکا تا به حال در این باره از طرف یونانی سؤال نموده است؟ هرگز.

خاطرنشان می گردد، پیش از این، ایالات متحده آمریکا اقدام ترکیه را در فعال کردن سامانه های s400، به شدت محکوم نموده بود و نسبت به پیامدهای خطرناک این اقدام ترکیه، در خصوص روابط امنیتی دو کشور هشدار داده بود، چرا که به گفته آنها، این اقدام، با مسؤولیت های ترکیه به عنوان یک متحد در چارچوب ناتو و به عنوان شریک استراتژیک ایالات متحده آمریکا تناقض دارد.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5611

به "برای آزمایش اس 400 از آمریکا اجازه نمی گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای آزمایش اس 400 از آمریکا اجازه نمی گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید