باغ جهانی دولت آباد پایلوت گردشگری الکترونیک می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، پایلوت گردشگری الکترونیک

مسئول کمیته گردشگری الکترونیک در استان یزد به وجود ظرفیت ها و استعدادهای قابل توجه در این استان اشاره نموده و گفت: شناسایی توانایی ها و پتانسیل های مربوط به گردشگری و فناوری اطلاعات اولویت اجرایی کمیته گردشگری الکترونیک استان یزد است. بر اساس گزارش ایسنا احمد فاضلی هامانه به اهمیت فعالیت های کمیته در زمینه پایلوت گردشگری الکترونیک در شهر میراث جهانی یزد اشاره نموده و اظهار کرد: این کمیته برای اولین بار با دعوت از گروه ها و استارتاپ های فعال در سطح کشور جهت حضور و فعالیت در استان یزد و علاوه بر این حمایت از استارتاپ های یزدی به منظور گسترش حوزه این فعالیت ها از جمله برنامه های در دستور کار کمیته به دنبال اجرای برنامه پایلوت گردشگری الکترونیک در باغ جهانی دولت آبادی می باشد. با خبرنگاران همراه شوید تا در خصوص این خبر بیشتر بخوانیم.

باغ جهانی دولت آباد پایلوت گردشگری الکترونیک می گردد

وی با بیان این که تحت پوشش قرار دادن شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه عکس های پانوراما یا 360 درجه، واقعیت اضافه نموده (AR)، واقعیت مجازی (VR) و همچنین استارتاپ های فعال در زمینه گردشگری از دیگر فعالیت های این کمیته در استان یزد خواهد بود اضافه نمود: با توجه به روند گسترده جهانی، تمامی بخش های مرتبط در زمینه گردشگری در صورتی که به سمت تعامل با فناوری حرکت نکنند، در آینده ای نزدیک قادر نخواهند بود تا نقش پررنگ و مؤثر خود را در این عرصه ایفا کنند. مسئول کمیته پایلوت گردشگری الکترونیک در استان یزد در ادامه با اشاره به گستردگی روز افزون استفاده از فناوری و همچنین وقوع انقلاب اطلاعاتی در مقیاس جهانی اضافه نمود: راه اندازی کمیته های موضوعی گردشگری نظیر کمیته گردشگری الکترونیک به عنوان بازوی اجرایی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایفای نقش می کند.

فاضلی توضیح داد: باغ جهانی دولت آباد به عنوان پایلوت گردشگری الکترونیک و اجرای این طرح در دستور کار میراث فرهنگی استان یزد قرار گرفته است. این مسئول با بیان این که حمایت اداره کل میراث فرهنگی و همکاری پایگاه میراث جهانی باغ دولت آباد باعث زمینه سازی برای اجرای خدمات پایلوت گردشگری الکترونیک برای این مجموعه تاریخی شده است. او همچنین گفت: راه اندازی وب سایت، طراحی اپلیکیشن گردشگری، راهنمای تور صوتی، تصویربرداری 360 درجه و استفاده از فناوری واقعیت اضافه نموده از جمله اقدامات اجرا شده در راستای اجرای پایلوت گردشگری الکترونیک در باغ جهانی دولت آباد است. او با تاکید بر این که گسترش گردشگری الکترونیک هیچ آسیبی به مشاغل موجود وارد نخواهد کرد اضافه نمود: ما در این کمیته با این شعار که گردشگری الکترونیک هیچ شغلی را حذف ننموده و به دنبال ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات بهتر با قیمت مناسب تر به بازدیدکنندگان شهر میراث جهانی یزد هستیم.

مسئول کمیته گردشگری الکترونیک استان یزد فراهم شدن زیرساخت های تحول در این راستا را موضوعی بین بخشی دانسته و اعلام کرد: برای تحقق اهداف پایلوت گردشگری الکترونیک ضرورت همکاری تمام بخش های مرتبط با این حوزه وجود دارد که در حال آموزش و آگاهی رسانی در این زمینه هستیم تا همراهی سایر دستگاه های دولتی و خصوصی را جذب کنیم. گفتنی است کمیته گردشگری الکترونیک استان یزد در مهرماه 1396 همزمان با روز جهانی گردشگری که با شعار گردشگری و تحول دیجیتال برگزار گشت، با موضوع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با همکاری اداره کل اطلاعات و فناوری ارتباطات، مرکز خلاقیت شهرداری یزد و کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد شروع به کار کرد.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: الی گشت
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 350

به "باغ جهانی دولت آباد پایلوت گردشگری الکترونیک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ جهانی دولت آباد پایلوت گردشگری الکترونیک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید