بازدید سفرا و رایزنان 15 کشور دنیا از نمایشگاه گلیم سیرجان

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان از بازدید سفرا و مقامات عالی رتبه 15 کشور دنیا از نمایشگاه گلیم سیرجان اطلاع داد.

بازدید سفرا و رایزنان 15 کشور دنیا از نمایشگاه گلیم سیرجان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان، فریدون فعالی با اشاره به اینکه نمایشگاه گلیم سیرجان به مناسبت سفر سفرای کشورهای دنیا به این شهرستان برپا شده است، اظهار کرد: در این نمایشگاه توانمندی های بافندگان گلیم شیریکی پیچ در قالب 20 غرفه به نمایش گذاشته شده است.

او با اشاره به ثبت سیرجان به عنوان شهر دنیای گلیم، توضیح داد: در حال حاضر سیرجان قطب گلیم بافی ایران است که بیش از 70 درصد فراوریات آن به خارج از کشور صادر می گردد.

فعالی با بیان اینکه ارزش ریالی دست بافته های هنرمندان سیرجانی در رشته گلیم شیریکی پیچ سالانه به ده ها میلیارد تومان می رسد، اضافه نمود: در حال حاضر کارگاه های فراوری گلیم به صورت متمرکز و غیر متمرکز در اقصی نقاط شهرستان سیرجان فعال است.

او، با تاکید بر اینکه باید گلیم شیریکی پیچ سیرجان به نقاط مختلف دنیا صادر گردد، گفت: حضور سفرای کشورهای مختلف در سیرجان می تواند به معرفی و شناساندن این هنر به دنیایان یاری شایانی کند.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2249

به "بازدید سفرا و رایزنان 15 کشور دنیا از نمایشگاه گلیم سیرجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید سفرا و رایزنان 15 کشور دنیا از نمایشگاه گلیم سیرجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید