اینیاریتو رییس هیات داوران جشنواره فیلم کن 2019 شد

به گزارش پرسینا بلاگ، فقط چند روز پس از آنکه آلفونسو کوارونِ مکزیکی توانست اسکار بهترین کارگردانی را برای ساخت فیلم سینمایی روما به دست بیاورد، دوست و هموطن او الخاندرو گونسالس اینیاریتو کارگردان فیلم هایی چون بازگشته (The Revenant) و بردمن (Birdman) به عنوان رییس هیات داوران بخش مسابقه جشنواره فیلم کن 2019 انتخاب شده است.

اینیاریتو رییس هیات داوران جشنواره فیلم کن 2019 شد

این جشنواره معتبر اروپایی قرار است از سه شنبه 24 اردیبهشت تا شنبه 4 خردادماه سال 1398 برگزار گردد. اینیاریتو در واکنش به منصوب شدنش به عنوان رییس هیات داوران گفته: کن جشنواره ای است که از شروع دوران فعالیتم برایم اهمیت داشتته است. این کارگردان مکزیکی ریاست هیات داوران کن را افتخاری عظیم دانسته و افزوده است که برای حضور در کن بسیار هیجان زده است.

به گفته اینیاریتو: سینما مثل خون در رگ های این سیاره جاری است و این جشنواره قلب آن بوده است. ما در هیات داوران از این امتیاز برخورداریم که شاهد کارهای جدید و عالی همکاران سینماگرمان از سرتاسر این سیاره باشیم.

پیر لسکور رییس جشنواره و تیری فراموکس کارگردان هنری، از اینیاریتو به عنوان فیلم سازی جسور و کارگردانی که پر از شگفتی است یاد نموده اند. آن ها گفته اند: کن گونه های مختلف سینما را می پذیرد و به وسیله حضور کارگردان فیلم سینمایی بابل (Babel)، جشنواره کن سینمای مکزیک را گرامی می دارد.

الخاندرو گونسالس اینیاریتو اولین فیلم بلند خود را در سال 2000 کارگردانی کرد. این فیلم که عشق سگی (Amores Perros) نام داشت در جشنواره کن جایزه منتقدین جوان را گرفت. فیلم سینمایی بابل (Babel) در سال 2006 برای اینیاریتو جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن را به ارمغان آورد و اخیرا گوشت و شن (Carne y arena) فیلم کوتاهی بود که در بخش واقعیت مجازی هفتادمین جشنواره فیلم کن نمایش داده شد و واکنش های بسیار مثبتی دریاف کرد.

اینیاریتو در مجموع 4 جایزه اسکار هم در کارنامه خود دارد و اولین کارگردان مکزیکی بود که برای اسکار بهترین کارگردانی نامزد شد. او اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نامه غیراقتباسی را برای فیلم بردمن دریافت کرد. الخاندرو گونسالس اینیاریتو یک سال بعد دوباره بخاطر فیلم بازگشته اسکار بهترین کارگردانی را به دست آورد.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 160

به "اینیاریتو رییس هیات داوران جشنواره فیلم کن 2019 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینیاریتو رییس هیات داوران جشنواره فیلم کن 2019 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید