اگر باران به کانون های گرد و غبار نبارد...

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع گرد و غبار در روزهای اخیر با منشاء داخلی گفت: اگر یک ماه بارندگی نداشته باشیم، کانون های گرد و غبار می توانند دوباره فعال شوند.

اگر باران به کانون های گرد و غبار نبارد...

محمد سبزه زاری در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: جنس خاک و شرایط کانون های گرد و غبار به گونه ای است که اگر یک ماه بارندگی نداشته باشیم، این کانون ها می توانند دوباره فعال شوند.

وی با بیان اینکه زمین های کانون های گرد و غبار، کانون های فعال و دارای بافت ریز خاک هستند، اضافه نمود: با توجه به اینکه میزان بارش در بهمن ماه سال جاری کم بوده است، با وزش باد 6 تا 7 متر بر ثانیه هم احتمال گرد و خاک و در پی آن کاهش دید افقی وجود دارد. با این حال، مجموعه هواشناسی اطلاعی از شرایط دقیق آبگیری کانون های گرد و غبار خوزستان و میزان خشکی یا آبگیری این کانون ها ندارد.

سبزه زاری بیان نمود: اگر زمین های کانون های گرد و غبار خشک باشند، با وزش باد 6 تا 7 متر بر ثانیه هم با گرد و خاک با غلظت شدید در اهواز روبرو می شویم.

وی اضافه نمود: خطرناک ترین کانون گرد و غبار در حومه اهواز، کانون جنوب شرقی اهواز است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: طبق مدل های هواشناسی، بارندگی در ماه مارس (از دهه دوم اسفندماه تا دهه اول فروردین ماه) بیش از نرمال پیش بینی شده است.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3373

به "اگر باران به کانون های گرد و غبار نبارد..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر باران به کانون های گرد و غبار نبارد..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید