اول تصور می شد که این وسایل الکترونیک آینده خوبی دارند و بسیار محبوب می شوند، اما عمرشان خیلی کوتاه بود و زود فراموش شدند

به گزارش پرسینا بلاگ، بعضی از وسایلی که الکترونیک و پدیده ها را که می بینیم، تصور می کنیم گه دست کم چند سال مهمان ما هستند، اما تب استفاده از آنها خیلی زودتر از چیزی که تصورش را می کنیم، فروکش می نماید و آنها خیلی زود تبدیل به چیزهای قدیمی بامزه می شوند.

اول تصور می شد که این وسایل الکترونیک آینده خوبی دارند و بسیار محبوب می شوند، اما عمرشان خیلی کوتاه بود و زود فراموش شدند

در این پست تعدادی از آنها را با هم مرور می کنیم:

وسایل الکترونیک شفاف

تصور می شد که گوشی موتورولای Razr تا چند سال محبوب و لوکس باقی بماند، اما این مدل هم زود فراموش شد:

زمان خیلی کوتاهی باتری هایی مد شدند که روی بدنه خودشان، میزان شارژ را نشان می دادند:

استفاده از اینترنت موبایلی در روزهای اول هراس انگیز بود، چون فقط باز کردن چند صفحه، باعث می شد که کلی به هزینه موبایل ما اضافه گردد. مخصوصا این مطلب وقتی که قبض موبایل ها را پدرها و مادرهایمان می پرداختند، بیشتر توام با استرس می شد.

در ایران شاید استفاده از این ساعت های آلارم دار دیجیتال کنار تختی، زیادی محبوب نشد. اما در فرنگ اینها زمانی یک کادویی قابل قبول و وسیله به دردبخوری محسوب می شدند. اما اینها هم به سرعت با پیشرفته شدن گوشی های موبایل به کلی غیرضروری شدند:

باز زمان کوتاهی تلویزیون هایی به بازار آمده بودند که روی خودشان پخش کننده VHS داشتند:

این MP3 پلیرها هم عمری کوتاه داشتند:

نوارهای کاستی که زمانی می شد آنها را به آی پاد وصل کرد تا از سیستم استریوی خودرو، موسیقی پخش گردد:

DVD پلیرهای پرتابل زمانی اسباب تفاخر بودند:

و زمان کوتاهی دیدن فیلم روی صفحات کوچک آی پاد و نیز وسایلی که فکر mp4 پلیر نام گرفته بودند، خیلی کار جالب و متمایزی محسوب می شد. دیدن فیلم روی صفحه دو انیچی و البته زحمت خیلی زیاد برای فشرده کردن فیلم ها و ریختن آنها داخلشان!

نت فلیکس زمانی سرویس ارسال DVD داشت!

پخش کننده های CD که CD changer داشتند. هر کدام از ما نوعی از این پخش کننده ها را داشتیم و معلوم هم نبود که چرا این همه تعویض CD باید مهم باشد و آپشن محسوب گردد!

به اصطلاح CD من های پرتابل: فکر کنم در ایران حداکثر 2 سال محبوب بودند. من هم یکی از اینها را داشتم و زمانی برای خودشان پدیده ای بودند:

من هیچ وقت پیجر نداشتم، اما اینها هم در ایران حداکثر 2 سالی محبوب شدند و حتی تبلیغشان از تلویزیون هم پخش می شد!

تلفن های خودرو: فکر کنم هیچ وقت در ایران مرسوم نشدند، اما مدت کوتاهی در فرنگ، خیلی مرسوم بودند و ما فقط در فیلم ها آنها را می دیدیم و شگفت زده می شدیم:

و زمانی این تلویزیون ه با صفحه نمایش کمی عظیم، فقط مختص آدم های پولدار بودند. اما الان دست کم تهیه تلویزیون تا 55 اینچ برای قشر متوسط هم دور از دسترس نیست:

بله! الان هم مانیتورهایی که روی خودشان اسپیکر دارند، ساخته می شوند، اما نه دیگر این طور!

این یکی را کسانی به یاد می آورند که آی فون نسل یک را داشتند. معلوم نبود که این اپلیکیشن نوشیدن چرا اینقدر محبوب بود. اپلیکیشن با استفاده از اطلاعات ژیروسکوپ کار می کرد و در زمان خودش خیلی چیز محشری محسوب می شد!

و این اپلیکیشن هم زمانی خیلی محبوب بود:

این یکی را شاید کاملا یادتان رفته. یک زمانی سرویس هایی مد شده بودند که پیامک کاربر را می گرفتند و بعد این محتوا را وارد توییتر و فیس بوک می کردند و حتی وبلاگش می کردند. باور نمی کنید؟!

این پست قدیمی سال 1386 خبرنگاران را بخوانید که در آن شرح داده بودم که چطور می گردد با SMS وبلاگ نوشت!

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: یک پزشک
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7186

به "اول تصور می شد که این وسایل الکترونیک آینده خوبی دارند و بسیار محبوب می شوند، اما عمرشان خیلی کوتاه بود و زود فراموش شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اول تصور می شد که این وسایل الکترونیک آینده خوبی دارند و بسیار محبوب می شوند، اما عمرشان خیلی کوتاه بود و زود فراموش شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید