اولویت اصلی پیست دیزین ایمن سازی و خدمت به اسکی بازان است

به گزارش پرسینا بلاگ، قربانعلی سولقانی که خود از قهرمانان و کادر فنی سابق تیم ملی اسکی بوده در تبادل نظر با خبرنگاران در مورد بحث استاندارد پیست بین المللی دیزین گفت: موضوع استاندارد دیزین پیش از آغاز فصل در دستور کار ما نهاده شد تا جایی که با حضور وزیر ورزش و جوانان و مهندس کریمی در رابطه با بحث استاندارد در دستگاههای بالابر پیست دیزین تصمیم هایی گرفته شد.

اولویت اصلی پیست دیزین ایمن سازی و خدمت به اسکی بازان است

وی اضافه نمود: بلافاصله بعد از این جلسه اثرگذار با حضور پیمانکار و مهندسین متخصص، کار را به صورت جدی آغاز کردیم تا با توجه به کمبود وقت به مشکل نخوریم و با استقرار چندین گرو در ایستگاههای مختلف در حدود 2 ماه توانستیم استانداردسازی دو خط اصلی را انجام دهیم.

سولقانی گفت: با توجه به اینکه همه ساله برنامه ریزی خاصی برای گروه فنی دیزین به منظور استاندارد سایر دستگاهها وجود دارد امیدواریم تا بعد از فصل اسکی سال جاری که حدودا تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت استاندارد سایر خطوط پیست را هم دریافت کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شما تضمین می کنید که در خاتمه فصل اسکی استانداردسازی 5 خط دیگر دیزین در دستور کار اصلی قرار گیرد، توضیح داد: مطمئنا این موضوع جزء برنامه اصلی شرکت ما است که بلافاصله آن را انجام خواهیم داد. البته جلسات در این خصوص از دو ماه پیش با مسئولان فنی دیزین برگزار گردیده و ادامه دارد.

همچنین در جلساتی با مهندس افشار بهره بردار پیست، زمینه سازی خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز انجام شده و اقدامات لازم انجام شده است. بعضی از دستگاهها نیاز به استانداردسازی و به روز شدن دارد و مطمئن باشید که این موضوع در اولویت کاری ما است. در نظر داریم که نه فقط به بازسازی بلکه به نوسازی دیزین بپردازیم.

مدیرفنی پیست بین المللی دیزین ادامه داد: واقعیت این است که وسعت دیزین 550 هکتار است اما در حال حاضر تنها 40 تا 45 درصد پیست در حال بهره برداری است و این امکان وجود دارد که با اضافه کردن دستگاههای جدید و نصب و راه اندازی برف ساز در وسعت پیست و افزایش جذب مخاطب وارد عمل شویم.

70 درصد اسکی بازان دیزین به وسیله جاده بالا تردد می کردند سولقانی در مورد بسته بودن جاده بالا (شمشک به دیزین) گفت: با وجود باز بودن جاده بالا است که شما می توانید مخاطبین واقعی و ظرفیت اصلی دیزین را ببینید. به هر حال این جاده همواره با مسائل زیادی روبرو بوده است اما واقعیت امر این است که 70 درصد مسافران و اسکی بازان پیست دیزین از این محور تردد می کردند. با توجه به بارش های سنگین برف که در چند سال گذشته بی سابقه بوده است مسائلی برای بازگشایی این پیست وجود داشت. ما تمام تلاشمان را می کنیم تا با بهره برداری از همه ظرفیت های ممکن و در نظر دریافت جوانب استاندارد و ایمن سازی این راه را مجددا باز کنیم تا علاقه مندان به اسکی بتوانند از پیست مورد علاقه خود استفاده نمایند.

وی اضافه نمود: البته متاسفانه همچون سایر جاده ها این جاده نیز با حادثه روبرو بوده است و در کمال تاسف یکی از هموطنان عزیز خود را که از زحمتکشان باز کردن راه شمشک به دیزین بود از دست دادیم. از این حادثه بسیار ناراحت هستیم و با خانواده مرحوم صادقی ابراز همدردی می کنیم. مطمئن باشید که دیه این عزیز از دست رفته به صورت کامل پرداخت می گردد و ما نیز در این غم شریک هستیم.

دیزین ظرفیت میزبانی های بین المللی را در شرایط خاص و ویژه دارد پیشکسوت اسکی در مورد وضعیت میزبانی ها در پیست بین االمللی دیزین گفت: دیزین ظرفیت میزبانی رقابت های بزرگ داخلی، بین المللی (آسیایی و جهانی) را دارد. ما می توانیم در دیزین به معنای واقعی رقابت سوپر جی را برگزار کنیم. هم امکانات مجزای پیست و هم ایمنی کامل و بحث نقطه آغاز و جهت مسابقه در دیزین به بهترین شکل ممکن است. جهتهای مسابقات مختلف از جمله مارپیچ بزرگ یا مارپیچ کوچک در محلی مجزا از محل اسکی عموم است و به هیچ وجه مزاحمتی برای کسی ایجاد نمی نماید.

وی توضیح داد: در شب چهلمین سالگرد باشکوه انقلاب اسلامی در دیزین میزبان اولین مسابقه اسکی کوهستان بودیم که در سطح بسیار خوبی برگزار گردید و بیش از 2 هزار نفر در این رقابت شرکت داشتند که این پتانسیل پیست اسکی دیزین را نشان می دهد.

افراد فعلی حاضر در دیزین همگی از متخصصین اسکی هستند سولقانی با اشاره به تخصص مسئولان حاضر در پیست بین المللی دیزین گفت: من 13 سال افتخار عضویت در تیم ملی اسکی را داشتم. سالها به عنوان مسئول و سرپرست در اسکی فعال بودم و در رقابت های مختلف بین المللی از جمله المپیک هم شرکت نماینده و هم مسئول بودم. در دیزین هم 18 سال افتخار مدیریت پیست را داشته ام. همچنین جناب آقای افشار مدیرعامل پیست از خانواده ای علاقه مند و فعال در اسکی است. خانواده وی جزو اولین کسانی بودند که اسکی را به ایران آوردند. در آبعلی بزرگترین تله اسکی را افتتاح کردند و خود ایشان سالها در این رشته فعالیت داشته است. بنابراین افرادی که خودشان از خانواده اسکی هستند دغدغه ای جز پیشرفت و توسعه این رشته نخواهد داشت.

مدیر پیست بین المللی دیزین در پاسخ به این سئوال که آیا اولویت اصلی شما به عنوان مدیر پیست، ایمنی سازی پیست است، ادامه داد: صد درصد همین طور است. اولویت اصلی ما ایمن سازی پیست، دستگاهها و جهتها می باشد. اصل درخواست ما از وزیر محترم ورزش و جوانان این است که به سمت نوسازی و توسعه دیزین برویم و تنها به فکر بهره برداری نباشیم. پیست بین المللی دیزین این پتانسیل را دارد که یک دیزین دیگر هم در کنار خود داشته باشد. ما حتی در تلاشیم تا دیزین را از تک فصلی بودن بیرون بیاوریم. این پیست ظرفیت این را دارد که حداقل سه فصل از امکانات آن استفاده گردد.

وی در پاسخ به این سئوال که بازگشایی پیست دیزین فرصت شغلی برای چه تعداد از افراد بومی این منطقه را فراهم می نماید گفت: خوشبختانه 350 مربی مرد از خود منطقه و 120 مربی خانم در پیست دیزین فعالیت می نمایند. 150 پرسنل به صورت مستقیم از خود دیزین امرار معاش می نمایند و 250 خانوار در صورت باز بودن جاده بالا می توانند از دیزین به عنوان شغل خود بهره ببرند. پتانسیل این وجود دارد که 500 تا 600 خانوار در منطقه دیزین با حدود 4 تا 5 ماه فعالیت ارتزاق سال خود را داشته باشند.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 88

به "اولویت اصلی پیست دیزین ایمن سازی و خدمت به اسکی بازان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت اصلی پیست دیزین ایمن سازی و خدمت به اسکی بازان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید