افزایش زنبورستان ها با رشد پوشش گیاهی

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: افزایش میزان بارندگی و رشد پوشش گیاهی منطقه در سال جاری بر تعداد کلنی های موجود در استان افزوده که راه توسعه زنبور داری را باز کرده است.

افزایش زنبورستان ها با رشد پوشش گیاهی

به گزارش خبرنگار از ، پرورش زنبور عسل با توجه به هزینه کم برای آغاز کار و سود زیاد برای تولیدکننده از صنعت های مهم برای کشاورزان و جوانان خراسان جنوبی محسوب می شود.

زنبور عسل علاوه بر خاصیت های بی نظیری که در درمان بیماری ها داشته، هزینه کمی هم برای نگهداری دارد که این موضوع موجب شده بسیاری از افرادی که جویای کار بوده و دارای سرمایه اندکی هستند بتوانند با پرورش زنبور عسل و فروش عسل تولیدی خود با کمترین هزینه، سود خوبی بدست آورند.

طی سال های گذشته خشکسالی و کمبود بارش باران باعث کاهش جمعیت زنبورستان ها شده بود.

بر اساس گزارش مسئولان، بارش باران و رشد پوشش گیاهی منطقه در سال جاری افزایش تعداد زنبورستان ها را به دنبال داشته که امید است این فرایند ادامه دار باشد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به خشکسالی های چند ساله در خراسان جنوبی بیان نمود: طی سال های گذشته به دلیل کمبود بارش باران تعداد زنبورستان های استان کاهش می یافت.

اصغر زاده اظهار کرد: خوشبختانه افزایش میزان بارندگی و افزایش پوشش گیاهی منطقه در سال جاری بر تعداد کلنی های موجود در استان افزوده و چشمه های رونق و توسعه زنبور داری را باز کرده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر 347 واحد زنبورستان با 18 هزار و 313 کلنی زنبور در استان موجود است، گفت: طی سال گذشته 330 واحد زنبورستان با 17 هزار و 240 زنبورستان در استان موجود بود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به طرح های اجرا شده در زنبورستان ها بیان نمود: سالانه در بهار یا پاییز طرح پایش بیماری های زنبور عسل اجرایی می شود.

اصغر زاده ادامه داد: این طرح در سال جاری از ششم مهر ماه تا هجدهم آبان ماه در راستای پایش بیماری های واروازیس، نوزوما و آکاریپیس اجرایی شد.

او با بیان اینکه این طرح در بین 23 زنبورستان و هزار و 760 کلنی در سطح استان انجام شد، اظهار کرد: همچنین این طرح هزار و 900 عدد زنبور جهت آزمایشات را تحت پوشش قرار داده است.

اصغر زاده با بیان اینکه عسل مهم ترین نقش را در درمان بیماری های صعب العلاج دارد، گفت: بر اساس پژوهش های اجرا شده علاوه بر خاصیت درمانی عسل، نیش زنبور هم در درمان بسیاری از بیماری ها مؤثر است.

او با بیان اینکه مصرف روزانه عسل در افزایش طول عمر انسان مؤثر است، ادامه داد: عسل بر خلاف سایر قند ها دندان را فساد نمی کند و مصرف آن موجب تقویت لثه ها می شود.

انتهای پیام / ط ا

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3610

به "افزایش زنبورستان ها با رشد پوشش گیاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش زنبورستان ها با رشد پوشش گیاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید