ارسال یاری های پزشکی روسیه به بوسنی و هرزگوین

به گزارش پرسینا بلاگ، وزارت دفاع روسیه اعلام نمود که به درخواست مقامات سارایوو و طبق دستور پوتین، سه فروند هواپیمای نظامی یاری های پزشکی و تجهیزاتی و گروه پزشکان نظامی روسی را به جمهوری بوسنی و هرزگوین انتقال می دهند.

ارسال یاری های پزشکی روسیه به بوسنی و هرزگوین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ایزوستیا، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه اعلام نمود که روز گذشته (پنجشنبه) نخستین هواپیمای ایل- 76 ناوگان حمل و نقل نظامی این کشور حامل یاری های بشرمحبت آمیز روسیه و گروه پزشکان نظامی، وارد جمهوری صربا (بخشی از بوسنی و هرزگوین) شدند. در مجموع سه هواپیمای نظامی وظیفه ارسال یاری های روسیه به این کشور را برعهده دارند.

بعضی مقامات جمهوری بوسنی و هرزگوین، از جمله نماینده ویژه رئیس جمهور، شخصاً در فرودگاه حضور یافته و از متخصصین روسی استقبال کردند. در این مراسم پطر ایوانتسوف سفیر روسیه در سارایوو نیز حضور داشت.

نماینده رئیس جمهوری بوسنی و هرزگوین گفت: این یاری ها بسیار با ارزش است ، همه به خوبی می دانیم که خود فدراسیون روسیه با مشکل گسترش ویروس کرونا روبرو است ، ولی با این حال از یاری به ما امتناع ننموده است.

سه فروند هواپیمای وزارت دفاع روسیه بنا به درخواست رهبران بوسنی و هرزگوین به این جمهوری فرستاده شد تا در اوضاع سخت ناشی از شیوع بیماری کرونا، در خدمت مردم باشند.

روز پنجشنبه سرگئی شایگو ، وزیر دفاع روسیه به دستور ولادیمیر پوتین ، شخصاً اقدامات لازم برای ارسال یاری های پزشکی لازم به به بوسنی و هرزگوین را هماهنگ کرد.

روسیه از طرف بلاروس هم درخواست یاری برای مبارزه با کرونا دریافت نموده است

وزارت امور خارجه روسیه هم روز گذشته اعلام نمود که درخواستی از طرف دولت بلاروس در زمینه ارائه یاری های پزشکی و تجهیزاتی لازم به منظور مبارزه با عفونت ویروس کرونا دریافت شده که هنوز در حال آنالیز است.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه، در اوایل ماه آوریل ، بلاروس به صورت رایگان 10 هزار دستگاه آزمایش برای تست کرونا با معرف های لازم دریافت کرد. اکنون درخواست هایی برای دیگر تجهیزات لازم پزشکی و حفاظتی از طرف مقامات مینسک به مسکو رسیده است که در حال تجزیه و تحلیل است.

در بلاروس ، در حال حاضر تعداد مبتلایان به عفونت کرونا به 1486 نفر افزایش یافته است. تا به امروز 16 نفر فوت نموده و 139 نفر بهبود یافته ا ند.

لازم به یادآوری است ، وزارت دفاع روسیه در حال حاضر یاری های پزشکی و انسان محبت آمیز ای برای مبارزه موثر با شیوع ویروس کرونا به کشورهای صربستان ، ایتالیا ، چین و ایالات متحده ارسال نموده است.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4051

به "ارسال یاری های پزشکی روسیه به بوسنی و هرزگوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال یاری های پزشکی روسیه به بوسنی و هرزگوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید