ارتباط میان افزایش سن و زندگی شاد چیست؟

به گزارش پرسینا بلاگ، مطالعات نشان می دهد که با افزایش سن، زندگی برای افراد معنای بیشتری یافته، شادتر زندگی می نمایند.

ارتباط میان افزایش سن و زندگی شاد چیست؟

به گزارش خبرنگار هر چه سن افراد افزایش می یابد، زندگی شان بیشتر تغییر می نماید. ممکن است دوستان و نزدیکان آن ها به انتهای زندگی خود برسند و یا حتی شغل خود را از دست بدهند.

مطابق مقاله جدیدی که در مجله روانپزشکی بالینی منتشر شده است، عبور از این آستانه احتیاج افراد را به یافتن معنا در زندگی بیشتر نشان می دهد.

طبق مطالعات محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، ارتباطی میان معنای زندگی و عملکرد مثبت جسمی، روحی و شناختی وجود دارد به این ترتیب معنا بخشیدن به زندگی، افراد را به سوی شادتر و سالم تر زیستن سوق می دهد

ممکن است همه افراد در برهه هایی از عمر خود به دنبال معنای زندگی در زذهن خود بوده باشند، اما مطالعات نشان داده که پرداختن بیش از حد به خانواده، دوستان و سا مشاغل مختلف، این امر را به حاشیه برده است.

: 10 تکنیک آسان برای شاد بودن در زندگی

دوران جوانی مثلا در دهه 20 زندگی، افراد درگیر شغل مورد نظر خود و یا یافتن شریک زندگی ایده آل برای خود هستند و کمتر به چیزی به عنوان معنای زندگی برای خود می پردازند. اما با ورود به دهه 30، 40 و 50 روابط تثبیت شده تری برقرار می کنید، شاید شما متاهل باشید و در یک شغل مستقر شده باشید در این دوران دیگر آن پویایی جوانی کاهش می یابد و معنای زندگی افزایش می یابد. بعد از 60 سالگی، اوضاع تغییر می نماید. مردم از شغل خود بازنشسته می شوند و ممکن است هویت خود را از دست دهند. رعایت توصیه های پزشکی شروع می گردد، بعضی از دوستان و یا افراد خانواده درمی گذرند و جستجو برای معنای زندگی دوباره شروع می گردد.

به نظر می رسد با بالا رفتن سن، یک احتیاج مبرم وجود دارد که بدانیم باقی عمر خود را چگونه بگذرانیم. برای بسیاری از افراد، درک مفهوم زندگی به عنوان شرط لازم برای خاتمه دادن به داستان زندگی فرد است. مطالعه نشان می دهد، سال های رو به کاهش و مشکلاتی که ممکن است در آن ها بوجود بیاید تحت تأثیر استرس و پیامد های جسمی قرار دارند.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2922

به "ارتباط میان افزایش سن و زندگی شاد چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط میان افزایش سن و زندگی شاد چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید