ادامه رقابت انتخاباتی از بیمارستان نظامی

به گزارش پرسینا بلاگ، ساعت 6 عصر روز جمعه به وقت واشنگتن، بالگرد ارتش امریکا در محوطه کاخ سفید نشست و دونالد ترامپ، در حالی که برای معدود دفعاتی که در ملأ عام دیده می شد، ماسک بزرگی که تمام صورتش را پوشانده بود، روی چهره داشت، دستی برای خبرنگاران تکان داد و سوار بالگرد ایر فورس وان ناوگان هوایی ارتش امریکا - که ویژه حمل رئیس جمهوری این کشور است - شد و به بیمارستان نظامی والتر رید رفت.

ادامه رقابت انتخاباتی از بیمارستان نظامی

رئیس جمهوری امریکا در حالی برای مدتی که چند روزه اعلام شده، راهی بیمارستان شد که ولع زبانزد او به قدرت، به وی اجازه نداده است، کارها و وظایفش به معاونش سپرده شود و اعلام کرده خود وظایفش را انجام خواهد داد. ناظران این خودداری رئیس جمهوری امریکا در سپردن وظایفش به معاونش آن هم در شرایطی که در بیمارستان بستری شده است را نوعی بی مسئولیتی وی توصیف کرده اند. همان طور که پیش از آن نیز منتقدان حضور او در کمپین نیوجرسی در روز پنجشنبه را در حالی که در کاخ سفید همه می دانستند که هوپ هینکس، مشاور رئیس جمهوری امریکا به کووید 19 مبتلا شده، نشانه بی مسئولیتی ترامپ دانسته بودند. تا به امروز تست کرونای 8 نفر از اطرافیان ترامپ از جمله مدیر کمپین وی مثبت اعلام شده است.

ابهام های بیماری ترامپ

با توجه به اینکه ترامپ در نشست مجازی با فرمانداران امریکا حاضر نشده بود، تصور می شود شرایط جسمانی مناسبی ندارد. اما انتقال دونالد ترامپ به بیمارستان ارتش، ابهام دیگری را نیز به دنبال داشته است. به گزارش سایت شبکه خبری سی ان ان، ترامپ در حالی به بیمارستان منتقل شده که تجهیزات پزشکی که در کاخ سفید مستقر است، چیزی کم از بیمارستان ندارد. البته ترامپ نخستین رئیس جمهوری امریکا نیست که به جای استفاده از این تجهیزات به بیمارستان می رود. پیش از او نیز 4 رئیس جمهوری مستقر امریکا راهی بیمارستان شده بودند. نفر اول آنها گروور کلیولند بود که سال 1893 باید توموری را در دهانش جراحی می کرد. اما چون امریکا در رکود اقتصادی بود و او نگران آن بود که افشای خبر بیماری اش تأثیر منفی بر اقتصاد امریکا بگذارد، با نام جعلی به یک بیمارستان معمولی رفت. نفر بعدی ویلیام مک کینلی بود که سال 1901 مورد سوء قصد قرار گرفت و به نزدیک ترین بیمارستان در بوفالو منتقل شد. سومین نفر دوایت آیزنهاور بود که در دنور دچار حمله قلبی شد و در همانجا به بیمارستان رفت. رونالد ریگان هم سال 1981 مقابل هتل هیلتون براثر اصابت یک گلوله کمانه کرده از 6 گلوله ای که به قصد ترور وی شلیک شده بود، زخمی شد و به نزدیک ترین بیمارستان منتقل شد. در حالی که همه این رؤسای جمهوری بخاطر موارد اضطراری به بیمارستانی خارج از کاخ سفید منتقل شده بودند، ترامپ نخستین رئیس جمهوری است که مشخص نیست به چه علت، ترجیح داده روانه بیمارستان شود. همین ابهام باعث برآورد های بسیاری دراین خصوص شده است. یکی از آنها این است که شاید حال رئیس جمهوری امریکا وخیم تر از آن چیزی است که منابع نزدیک به کاخ سفید می گویند. البته برخی برآورد ها نیز حاکی از آن است که درمان خاصی قرار است بر روی رئیس جمهوری امریکا انجام شود.

دیروز همچنین درپی گزارش سی ان ان و فرانس پرس به نقل از منابع آگاه درباره وخامت حال رئیس جمهوری امریکا پزشک ترامپ تأکید کرد، حال وی خوب است.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5486

به "ادامه رقابت انتخاباتی از بیمارستان نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه رقابت انتخاباتی از بیمارستان نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید