اخبار تأیید نشده از احتمال ازسرگیری مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر

به گزارش پرسینا بلاگ، پس از آزادی اساتید دانشگاه آمریکایی کابل و اظهارات ترامپ مبنی بر کار درباره چگونگی توافق با طالبان، برخی منابع خبری از مذاکرات غیررسمی آمریکا و طالبان در قطر خبر داده اند.

اخبار تأیید نشده از احتمال ازسرگیری مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، در حالی که رئیس جمهور آمریکا اخیراً از کار روی توافق با طالبان خبر داده بود، اما برخی منابع خبری می گویند که مذاکرات بین آمریکا و طالبان به طور غیررسمی در قطر جریان دارد.

ترامپ در تماس تلفنی با فاکس نیوز گفته بود: در حال کاهش شمار نیروهایمان در افغانستان هستیم و اکنون نیز بر روی یک توافق با طالبان کار می کنیم؛ تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

به گزارش طلوع نیوز، سید اکبر آغا وزیر دادگستری سابق طالبان گفت: این مذاکرات رسمی نیست.

پیش از توقف مذاکرات آمریکا و طالبان توسط ترامپ در شهریورماه سال جاری دو طرف در طی حدود یک سال 9 دور به طور مستقیم و رسمی گفت وگو کرده و براساس گزارش ها به رسیدن به توافق بسیار نزدیک بودند.

ترامپ دلیل لغو مذاکرات را یک حمله انتحاری در کابل دانست که در آن 12 نفر از جمله یک نظامی آمریکایی کشته شدند و اکنون پس از تبادل دو استاد دانشگاه آمریکایی کابل با 3 نفر از اعضای ارشد شبکه حقانی امیدها برای از سرگیری رسمی گفت وگوها افزایش یافته است.

از سوی دیگر نیز برخی گزارش ها از احتمال آغاز مذاکرات مستقیم طالبان و دولت افغانستان خبر می دهند اما سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان این گزارش ها را رد می کند.

.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2504

به "اخبار تأیید نشده از احتمال ازسرگیری مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار تأیید نشده از احتمال ازسرگیری مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید