آمریکایی ها از سلطان اورکلاک پرده برداری کردند

به گزارش پرسینا بلاگ، اینک نوبت به شرکت EVGA رسیده است تا پرده از پرچمداران خود، با چیپست Z490 شرکت اینتل بردارد. دو مادربرد EVGA Z490 DARK و EVGA Z490 FTW به عنوان پرچمداران اورکلاک سنگین و بازی این شرکت رونمایی شده اند. از تغییر طراحی با زاویه 90 درجه گرفته تا قابلیت های اورکلاک جذاب. با شهر سخت افزار همراه باشید.

آمریکایی ها از سلطان اورکلاک پرده برداری کردند

مادربرد EVGA Z490 DARK برای یک اورکلاک تمام عیاربا افزایش قابلیت های اورکلاک در پردازنده های Intel Comet Lake، کاربران بسیاری به دنبال این عملیات هیجان انگیز خواهند رفت. مادربرد EVGA Z490 DARK نیز ابزاری مناسب برای اورکلاک پردازنده های نسل دهم است. این مادربرد مرزهای طراحی سنتی را درهم شکسته و یک نوآوری جذاب را به همراه دارد. مهندسان EVGA با یک تغییر 90 درجه ای، محل قرارگیری پردازنده، حافظه های رم و حتی مدار تغذیه VRM را تغییر داده اند.

مدار VRM دارای 18 فاز رگولاتور، با سیستم کنترل دیجیتالی است. تمامی رابط ها به صورت خمیده طراحی شده تا سیم کشی های مرسوم مزاحم کاربران نباشد. حتی سوکت های پین دار نیز در این مادربرد به این شکل طراحی شده اند. در کنار این مادربرد، ابزارهای جالبی از جمله یک رابط SLI نیز به خریداران ارائه می گردد. EVGA Z490 DARK دارای دو رابط 8 پین تغذیه برای پردازنده بوده و مدار چاپی PCB آن دارای 10 لایه است. دو شکاف DDR4 در این برد به چشم می خورند که از حافظه هایی با فرکانس حداکثر 4600 مگاهرتز پشتیبانی خواهند کرد.

نمایشگرهای دیجیتالی و تمامی کلیدهای فیزیکی لازم برای اورکلاک در بالای مادربرد تعبیه شده و طراحی EVGA Z490 DARK به گونه ای است که کاربران به خوبی به تمامی بخش های مادربرد دسترسی داشته و هیچ کابل و یا رابطی در سر راه آنها قرار ندارد. به گفته EVGA، این مادربرد به نسبت مادربردهای مشابه، از 150 درصد طلای بیشتر در سوکت LGA 1200 بهره می برد. سیستم پیشرفته مانیتورینگ دما و ولتاژ پردازنده، کانکتور EVGA Probe-It، کلید فیزیکی غیر فعال کردن اسلات های PCI-E، سیستم اتوماتیک تست استرس پیش از اورکلاک و پس از آن و چندین ویژگی دیگر...این مادربرد را به یک اورکلاکر تمام عیار مبدل نموده است.

مادربرد EVGA Z490 FTW ایده آل برای گیمرها و سیستم های حرفه ایمادربرد EVGA Z490 FTW WiFi از یک مدار تغذیه با 14 فاز رگولاتور بهره برده و اگرچه فاقد ویژگی های تخصصی اورکلاک برادر عظیم تر است، اما قابلیت های مناسبی را در کمترین زرق و برق به همراه دارد. این مادربرد امکان اورکلاک اتوماتیک پردازنده، با توجه به خنک نماینده و دما را فراهم می نماید. این مادربرد می تواند از 128 گیگابایت حافظه رم با فرکانس 4400 مگاهرتز پشتیبانی نموده و مدار چاپی آن دارای 6 لایه است.

در بخش اورکلاک، EVGA Z490 FTW WiFi از سوئیچ های دستی و حتی LEDهای خطا و هشدار بهره مند شده است. هر دو مادربرد دارای شبکه بدون سیم WiFi 6 بوده و در کنار آن از کنترلر گیگابیتی Intel i219V استفاده می نمایند. این مادربرد دارای دو تراشه بایوس است که می توان یکی از آنها را برای حالت اورکلاک تنظیم کرد.

سیستم صوتی 7.1 با EVGA NU Audio، نمایشگر ویژه برای اعلان دما و ولتاژ پردازنده بر روی مادربرد، کلید اختصاصی قطع اسلات PCI-E، امکان اورکلاک دو حالته از روی مادربرد یا برنامه اختصاصی و پشتیبانی از LED RGB از جمله دیگر ویژگی های این مادربرد است.

منبع : شهر سخت افزار

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: آی تابناک
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4342

به "آمریکایی ها از سلطان اورکلاک پرده برداری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکایی ها از سلطان اورکلاک پرده برداری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید